جزوه زبان برنامه نویسی پایتون

جزوه

نام : جزوه زبان برنامه نویسی پایتون

تهیه کننده : سجاد رضایی

تعداد صفحات : ۳۷ صفحه

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی عام منظوره، سطح بالا، شیءگرا و تفسیری است که توسط گیدو ون روسوم (Guido van Rossum) در سال ۱۹۹۱ طراحی شد. فلسفه ایجاد آن به دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و حاصل دهی با بازدهی بالای کارهای برنامه‌ نویس برمی‌گردد.

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا تفسیر شده برای برنامه نویسی عمومی است. این زبان دارای یک فلسفه طراحی است که بر خواندن کد، به خصوص با استفاده از فضای خالی مهم استوار است. Python دارای یک سیستم نوع پویا و مدیریت حافظه خودکار است و پارادایم های چندگانه برنامه نویسی را پشتیبانی می کند. مفسر پایتون برای بسیاری از سیستم عامل ها در دسترس است.

به بیان فنی، «پایتون» (Python) یک زبان برنامه‌نویسی «شی‌گرا» (Object-Oriented) و «سطح بالا» (High-Level) با «معناشناسی» (Semantic) پویای یکپارچه شده برای وب و ساخت و توسعه «نرم‌افزارهای کاربردی» (Application software) است. این زبان برنامه‌نویسی در زمینه «توسعه سریع نرم‌افزارهای کاربردی» (Rapid Application Development) دارای جذابیت بالایی محسوب می‌شود زیرا دارای «انواع پویا» (Dynamic Types) و «انقیاددهنده پویا» (Dynamic Binding) است.

جزوه زبان برنامه نویسی پایتون با فرمت pdf قابل دانلود می باشد.

دانلود جزوه

همیار پروژه تلاش می کند تا جزوه های بسیار مهم و معتبر رشته های مختلف را در اختیار پژوهشگران و دانشجویان محترم قرار دهد.